Hemelse Hebbedingen verkoopt online via Knijter.nl

Omschrijving

Hemelse Hebbedingen en Knijter.nl

Wandelend door het centrum van Deventer is er enige verbazing over de aanwas van de vele kleine winkeltjes in de binnenstad. Hoe leuk is dat en hebben die winkels ook een webshop? Of bedrijven ze onlinemarketing via social media? Veel vragen.

Een boek maken over e-commerce, vraagt ook om de economische balans binnen een stad. De vele bedrijven, bureaus op het industrieterrein en in het centrum. Bedrijven die met de ‘achterkant en de voorkant’ van websites, shops en software applicaties bezig zijn. De stenenwinkels in de stad, e-merce. Allen met hetzelfde doel: ondernemen.

Bij Hemelse Hebbedingen wordt de vraag “Hebben jullie een webshop?” positief beantwoord. “Wij hebben een webshop naast onze website. De kleding wordt verkocht via Knijter.nl.” Julia en Bianca zijn al jaren eigenaren van Hemelse Hebbedingen. “We hebben voor Knijter.nl gekozen omdat het bedrijf al over een platform beschikt. Hierdoor hoeven wij niet te investeren in een webwinkel. Wij kunnen onze activiteiten blijven uitvoeren op onze wijze: een winkel. Klanten ontmoeten, contacten leggen. Stijlen en kleden van de klant, zodat de klant vrolijk en tevreden de winkel verlaat. Daarnaast de inkoop van de producten en kleding, zodat we altijd in staat zijn net iets anders te bieden dan de standaard.”

Hemelse Hebbedingen een winkel die Julia en Bianca naar eigen inzicht aanpassen aan de collecties per seizoen. Hemels omdat er zoveel bijzondere kledingstukken en schoenen te koop zijn. Hebbedingen die de outfit afmaken, of passen in een huisstijl. Collecties voor de modebewuste vrouw. Een kleine collectie voor baby en peuter. En een mannenlijn! Het complete gezin kan slagen in deze winkel. De passie waarmee Julia en Bianca hun verhaal vertellen is groot. Gewoon jezelf blijven, relaxed. En met verbazing terugkijken op het ontstaansproces van een modewinkel. Reflecteren en je hart volgen. Altijd met het doel voor ogen bijzondere merken in te kopen. Daarin zijn beide dames zeker geslaagd.

Knijter.nl is voor Hemelse Hebbedingen een goede keus geweest. Wekelijks worden er items verkocht via de webshop Knijter.nl. De communicatie tussen Knijter en Hemelse Hebbedingen verloopt goed. Korte lijnen, duidelijke afspraken en per maand vindt er een afrekening plaats van de verkochte stukken. Opdrachtbevestigingen van Knijter worden per email verzonden zodat Hemelse Hebbedingen het product kan inpakken en verzenden naar de klant.

“Onze kleding wordt ook gebruikt voor fotosessies en wordt door Marij Aafjes, eigenaar Knijter.nl, opgehaald.” De kleding wordt opgehaald? Knijter.nl heeft als vestigingsplaats Diepenveen. Dus om de hoek. Marij Aafjes, Roy Waterman, Joost Aafjes en Merel den Hartog zijn de drijvende krachten achter het concept Knijter.nl. Op een zonovergoten middag wordt aan de tuintafel verslag gedaan over het waarom en het ontstaan van Knijter.nl.

Knijter.nl een webwarenhuis

Marij vertelt dat al enige jaren het idee bij haar leeft een webwinkel te beginnen. Een webwinkel omdat Marij shoppen leuk vindt. “Ik geniet er van om door steden te lopen, te winkelen en winkeletalages te bekijken. Je moet dat eigenlijk ook op je CV kunnen zetten onder Hobby: - Shoppen. Er rust een taboe op dat woord en de bezigheid”.

Waar komt dat door denk je? Er ontspint zich een levendige discussie aan tafel waarin ieder zijn zegje doet. Met de vragen en opmerkingen ook de overdenkingen. Op welke wijze geniet een mens het meest van producten? Sparen ze voor  duurzame producten? Is shoppen gelijk aan impulsaankopen, of een wel overwogen keuze? Sommige vragen worden beantwoord door allen waaruit is op te maken dat shoppen vooral een marketingtechnisch fenomeen is geworden. Grote ketens hebben de term gekoppeld aan ‘veel voor weinig’. Marij, “Wat is er fijner dan door straten te banjeren en bewust leren kijken en kiezen. Dat is wat ik leuk vind.

Een stad bekijken door de ogen van de gevestigde winkels.” “Met de economische veranderingen en de haast waarin we leven hebben we met Knijter.nl een  webwarenhuis ingericht, met als doel geselecteerde en duurzame producten te leveren.” Roy Waterman, oud collega en Marij hebben de eerste stappen gezet voor de webshop. Joost is ICT-er en heeft de site, webshop en de softwareapplicaties gebouwd.

Voor het merendeel de zaken die tot de achterkant van het systeem gerekend worden. Merel heeft zich een jaar geleden aangesloten en had voorheen een kinderkledingwinkel in Deventer.

De twee pijlers:

De eerste pijler is een platform voor winkels waarvoor Knijter.nl de webwinkelfunctie voert. De tweede pijler is labels verkopen op product niveau. Voor de webwinkelfunctie worden de winkeliers benaderd in alle steden en dorpen in Nederland en België. Voor het merendeel ge-acquireert door zelf te shoppen, een leuke bezigheid. En naarmate de bekendheid groter wordt komen nieuwe aanmeldingen via-via binnen.

Kansen voor een ondernemer met Knijter.nl

Deelnemen aan de shop-in-shop bedraagt 150 euro per jaar. De winkelier krijgt een openingspagina op Knijter.nl. Knijter schrijft daarvoor een tekst en plaatst een foto. En de winkelier krijgt toegang tot het CMS, zodat hij wanneer hij dat wil producten kan uploaden. Een kans om extra omzet te genereren via een extra distributiekanaal.

Iedere nacht worden de datagegevens gesynchroniseerd, zodat de site up to date is en de voorraad wordt bijgewerkt. Bij bestellingen verzorgt Knijter de  pdrachtbevestiging via email en de financiële administratie. En daarnaast worden klantvragen beantwoord, die bij Knijter.nl binnenkomen. De tweede pijler van Knijter is labels verkopen op productniveau. De eigenaren van labels worden direct benaderd, of via een groothandel. Met deze online dienstverlening wordt het productaanbod van Knijter.nl uitgebreid.
 

The art of shopping

Een blog waarin van alles kan worden gemeld over wat zich afspeelt binnen de productgroepen die in het webwarenhuis zijn opgenomen. Tevens is een shopping guide ontwikkelt: de tofste winkels in Nederland en België. Online beschikbaar, zodat de klant de winkels via zijn mobiel kan vinden.

Met het oog op de toekomst zien de vier ondernemers nog genoeg kansen voor uitbreiding. Filmpjes, een eigen YouTube kanaal of een vlog, om de producten nog beter te promoten. Een eigen YouTube kanaal is mede ingegeven door de kinderen van Joost en Marij. Zij hebben iedere woensdagmiddag om 16.00 uur een nieuw filmpje klaarstaan voor hun doelgroep: 8-14 jarigen. Ruim 250K volgers. Zomaar gestart en succesvol.

Marij, ”Op deze wijze worden wij door de nieuwe generatie aan de hand genomen om vanuit een ander standpunt de wereld te bekijken en benaderen. Een van de vele mogelijkheden om nieuws, trends en producten onder de aandacht te brengen van een brede doelgroep.”

hemelsehebbedingen.nl

• Hemelse winkel in centrum van Deventer

• Mode voor de stijlvolle vrouw en een collectie voor de man

• Hebbedingen om outfit te completeren

+ Meer casus van Hemelse Hebbedingen