Drukwerkdeal.nl, samen groeien om nummer één te worden in e-commerce

Omschrijving

 

Drukwerkdeal.nl laat zien wie je bent

 

Martijn Jansen is vanaf december 2015 commercieel directeur van Drukwerkdeal.nl. Martijn (38) behoort tot een generatie die is opgegroeid met internet. Games, mobiele telefonie, FB en de vele varianten in de digitale wereld. ‘New business’, innovaties en de vele internet mogelijkheden kruisen Martijns pad, in de verschillende functies die hij wereldwijd uitvoert.
Bij terugkeer in Amsterdam start Martijn met drie compagnons Voradius. Een online platform waar de beschikbaarheid van producten in fysieke winkels wordt aangeboden. Voorop lopen is kenmerkend voor Jansen. Online marketing en communicatie optimaal kunnen inzetten, is Jansen toevertrouwd.

 

Drukwerkdeal.nl is sinds december 2015 het nieuwe speelveld van Martijn. Hier heeft hij de mogelijkheid om dit printbedrijf naar nieuwe hoogten te brengen. Het inzetten van marketingtools en de medewerkers begeleiden in de vele facetten van online marketing en communicatie. De commerciële activiteiten van Drukwerkdeal.nl in banen te leiden die meetbaar zijn.

 

E-commerce binnen Drukwerkdeal.nl


Vanaf het ontstaan heeft Drukwerkdeal.nl alleen via e-commerce gehandeld met de nadruk op marketing & sales. Daarmee heeft Drukwerkdeal.nl zich onderscheiden ten opzichte van de grafische wereld. Drukwerk leveren van hoge kwaliteit tegen een scherpe prijs. Drukwerkdeal.nl begeeft zich vooral op de zakelijke markt, verkoopt direct aan eindgebruikers en maakt ook gebruik van tussenpersonen (resellers).
Met Martijns aantreden zijn de veranderingen in gang gezet om commercieel sterker te worden.
Processen worden strak gestroomlijnd volgens de visie en de uitgezette strategie. Inspelen op de klantvraag en dagelijks vernieuwend zijn, vraagt om goed gestroomlijnde processen binnen de diverse teams. Processen die meetbaar zijn, zodat Drukwerkdeal.nl uitstekende kwaliteit levert en de hoogste klanttevredenheid realiseert.

 

Customerservice teams
Om aan de B2B vraag te voldoen zijn in 2015 Customerservice teams ingericht. Klantenteams van 6-12 personen, geleid door een aanvoerder om de klantgroepen te bedienen. De aanvoerder ondersteunt daar waar nodig. Dagelijks een 10 minuten overleg voor aanvang van het werk. In dit overleg worden knelpunten besproken, of zaken waar de medewerkers de vorige dag tegenaan zijn gelopen. De nieuwe dag doelen worden vastgesteld en het overleg wordt gebruikt om de medewerkers te briefen over campagnes of grote productintroducties.

 

E-commerce stroomlijnen zodat de teams wekelijks succesvoller worden.
Bij ieder team hangt een dashboard. Een tv-scherm waarin diverse statistieken worden weergegeven van het betreffende team met een NPS score (Net Promotor Score, het meten van de klantloyaliteit en klanttevredenheid). Meten is weten. De klantgroep medewerkers krijgen via het tv-scherm informatie over de afronding van de order(s). De lengte van een klantgesprek, de omzet per order, de totale omzet tot op dat moment. En in hoeverre die omzet percentueel afwijkt van het gestelde dag doel. Een dashboard, waardoor ieder team iedere dag beter wil zijn. Een NPS score die een percentuele stijging laat zien per jaar. De ‘customer journey’ een reis waar iedere medewerker gids is voor zijn klant. Luistert, adviseert en begeleidt tot het einddoel: het product naar volle tevredenheid af te laten leveren bij de klant.

 

Team productmanagement
Om de logistiek van alle orders te begeleiden, wordt constant gekeken op welke wijze en waar de orders kunnen worden weg gezet. Het merendeel gaat naar de eigen printfabriek in Venlo. Een fabriek waarin tot op de seconde nauwkeurig de planningen, aantallen, formaten en papierkeuze worden gestroomlijnd. Zo is Drukwerkdeal.nl in staat veel orders tegelijk af te handelen. Denk daarbij aan visitekaartjes, folders en leaflets. Maar ook de nieuwe gadgets. Een honinggraatkartonnen beursbalie, een stoel, kruk of displays. Glaswerk en servies. “Alles om jouw bedrijf, tot zijn recht te laten komen”. Drukwerkdeal.nl altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden, om in te spelen op de snel veranderende vraag in de markt. Naast de fabriek in Venlo heeft het team de keuze uit meerdere leveranciers om een order te plaatsen. Het team ‘Production & Traffic’ regelt vooral de inkoop en de orderbegeleiding.

 

Team Marketing en Communicatie
Drukwerdeal.nl ‘the brand’ die in de markt is neergezet, krijgt zijn meerwaarde door dagelijks in te spelen op de vraag en de verandering in de markt. Een marketingexercitie waaraan verschillende teams hun bijdrage leveren. Het team ‘Insights’, verzamelt alle data die noodzakelijk zijn om het merk dagelijks beter te positioneren. Een interne ‘Agency’ (specialisten in SEO, SEA, emailmarketing, databasemarketeers, tekstschrijvers en grafisch ontwerpers) bepaalt de mediakeuze(n) en de kanalen waarop de content wordt gepubliceerd. Het segmententeam en productmanagement ontwikkelen producten en proposities op basis van klantbehoeften en behoeften binnen bestaande en nieuwe markten .
Allen met een doel: de klant winnen en de klant beminnen, zodat de online klantbeleving past bij het goed verzorgde product dat aan de klant wordt geleverd. Gericht op de toekomst en bovenal vooruitlopend op de klantvraag. Dat is waarin Drukwerkdeal.nl zich onderscheidt.

 

Jansen trof bij zijn aantreden een jong en ambitieus team aan dat hij graag wilde versterken met senioriteit. Werkervaring is essentieel in deze branche en de kruisbestuiving tussen jong en oud komt nu opgang, daar wordt Martijn blij van. Samen met de teams e-commerce doorvoeren in alle haarvaten van het bedrijf.
Drukwerkdeal.nl, samen groeien om nummer één te worden in e-commerce, met de slogan:
Wij maken je trots om te laten zien wie je bent!

 

www.drukwerkdeal.nl

 

+ Meer casus van Drukwerkdeal